reklama

I. Útek do exotického Maroka

Pre dobrodružnú cestu naprieč Marokom som sa rozhodol začiatkom Januára 2016. V prvej časti sa budem venovať hlavnému mestu Rabat, v ktorom som strávil niekoľko dní pred ďalšou cestou do mesta Fez.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Hlavné mesto Maroka, RABAT 

Vchod do mojej izby z vnútornej predsiene alebo tzv. courtyard.
Vchod do mojej izby z vnútornej predsiene alebo tzv. courtyard. 

Mojou prvou zastávkou na africkom kontinente bolo hlavné mesto Maroka, Rabat. V tomto meste nájdete hneď niekoľko miest, ktoré sa oplatí navštíviť aj keď je to jedno z miest, ktoré nie je tak turisticky zaťažené ako iné mestá v Maroku. Na samom začiatku musím povedať, že môj Riad a hostiteľská rodina bola tým najlepším zážitkom z celého dvojtýždňového výletu (od vyzdvihnutia na letisku, marockú sim kartu ktorú som si cez svojho hostiteľa dopredu vybavil až po všetky potrebné informácie na začiatok dvojtýždňového dobrodružstva, spolu s raňajkami, obedom a večerou, ktorá bola ponúknutá zdarma všetkým tým, ktorí sme tam boli ubytovaní). Rabat sa od ostatných miest v Maroku odlišuje asi najviac a to predovšetkým tým, že počas prechádzky starým mestom (Medinou), Kasbah (v preklade pevnosť obkolesená vysokými stenami bez okien) a souks (tradičný marocký market/ trhovisko) vás miestny obyvatelia neotravujú tým, že vás každý jeden z nich volá do ich vlastného obchodu, aby ste si nakúpili, čo potrebujete (či sú to už potraviny, koreniny alebo suveníry). Čo sa týka ubytovania, tak všetko som si zarezervoval cez airbnb.com, stránku, ktorú asi väčšina z vás, ktorí pravidelne cestujete, pozná veľmi dobre. Rabat nebol výnimkou. Riad sa nachádzal priamo v centre Mediny, ktoré sa dalo nájsť veľmi ľahko (za denného svetla ako aj za tmy) v porovnaní s majestátnym mestom Fez, ktoré má vyše 9000 uličiek, ktoré vyzerajú skoro na chlp rovnako! Ale o tom neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Jedno z najlepších ubytovaní v Rabate, kde som strávil prvé dve noci pred cestou do ďalšieho marockého mesta, Fes.
Jedno z najlepších ubytovaní v Rabate, kde som strávil prvé dve noci pred cestou do ďalšieho marockého mesta, Fes. 
Obrázok blogu

Dobrodružná cesta do Maroka bola v mojom prípade spojená aj s kreativitou a hľadaním inšpirácie. Ako umelcovi mi nechýbal ani stojan na maľovanie, farby a skicár.

Exkurzia mestom Rabat s výhľadom z pevnosti na administratívny región Salé a pohľad z ulice na vysoké steny, za ktorými sa skrýva Andalúzska záhrada.
Exkurzia mestom Rabat s výhľadom z pevnosti na administratívny región Salé a pohľad z ulice na vysoké steny, za ktorými sa skrýva Andalúzska záhrada. 

Po príchode do Riadu a ubytovaní mi bol ponúknutý tradičný marocký mätový čaj a príjemná konverzácia s ďalšími dvoma cestovateľmi. Mladou Parížankou a Taliankou, asi tak v mojom veku, spolu s našim hostiteľom. Výmena skúseností, oboznámenie sa s tradičnou kultúrou a obhliadkou mesta, ktorú sme si všetci traja na ďalší deň naplánovali. Obe dievčatá ovládali francúzštinu na plynulej úrovni a práve jazyková bariéra bola strmím kopcom medzi mnou a miestnymi ľuďmi, keď som o pár dní na to cestoval sólo.

Faux guide vo francúzštine znamená falošný sprievodca. Väčšinu z nich tvoria chudobní ľudia, ktorí sa priživujú na úkor dôverčivých turistov. Stretnete ich blízko turisticky známych miest a ich ponuky by ste nikdy nemali akceptovať. Budú si účtovať oveľa viac ako oficiálny sprievodca. Najlepšie čo môžete spraviť je, ak ich budete ignorovať a nezapájať sa s nimi do akejkoľvek komunikácie!

Každopádne, práve v Rabate som zistil, ako funguje nechcený "turistický" sprievodca. Keď sme kráčali mestom, tak sa k nám prihovoril jeden starší pán, ktorý nám začal ukazovať okolie a opisoval všetko možné (samozrejme všetko po francúzsky), takže ja som z toho nemal v podstate nič. Až na samotný záver mi došlo to, o čom som pred niekoľkými mesiacmi čítal v jednom blogu pred svojou cestou. Na falošných sprievodcov si treba v Maroku dávať veľký pozor. V mojom prípade sa to stalo len raz a stálo ma to len 2 eurá, nakoľko som za niečo, čomu som absolútne nerozumel najprv odmietol zaplatiť, a navyše som ešte ani pri sebe okrem eur nemal žiadne iné peniaze, nakoľko bankomat bol v pláne až na samotný záver našej malej exkurzie mestom Rabat. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Za mohutnými stenami kasbah, ktoré oddeľujú hektickú ulicu od Andalúzskej záhrady plnej zelene.
Za mohutnými stenami kasbah, ktoré oddeľujú hektickú ulicu od Andalúzskej záhrady plnej zelene. 
Bielo-modré uličky, ktoré sú súčasťou opevnenia Kasbah
Bielo-modré uličky, ktoré sú súčasťou opevnenia Kasbah  

Na ďalší deň som sa vybral do Mediny sám a bola to vskutku príjemná prechádzka. Ako som už spomenul skôr, v Rabate vás miestny predajcovia agresívnym spôsobom oslovovať nebudú. To príde až vo väčších mestách. Opäť som sa vydal na prechádzku do Kasbah, Andalúzskych záhrad a zastavil som sa na čaj. Ďalšie miesta v mojom pláne boli Mauzóleum Mohammeda V. a okolie nedostavanej mešity popri veži zvanej Tour Hassan. Za odporúčanie rozhodne stojí aj prvé oficiálne Múzeum moderného a súčasného umenia Mohammeda VI. v Maroku, ktoré bolo slávnostne otvorené 7. Októbra 2014.

Pohľad zvnútra Andalúzskych záhrad.
Pohľad zvnútra Andalúzskych záhrad. 

© Martin Baran

Martin Baran

Martin Baran

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Profesionálny umelec na plný úväzok, v súčasnosti žijúci v Hollywoode, milujúci Európu s neutíchajúcou vášňou pre cestovanie, ktoré mi dodáva množstvo inšpirácie pre tvorbu. http://martinbaran.com Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu